Zoeken in de website

Inschrijven Nieuwsbrief

Mindfulness basis

Leren bezig te zijn met 'niet doen', stoppen met voor- of achteruit denken, oefenen van met aandacht in het NU zijn.
Dát is wat je leert in de basiscursus mindfulness.

'Mindfulness is door aandachtgerichte meditaties waarnemer zijn van je gedachten, emoties en fysieke sensaties, daardoor kun je (meer) in het hier en nu zijn.'
Meditatie is een zeer beproefde oeroude vorm om met jezelf in contact te komen, om jezelf te verkennen en de balans weer te herstellen, je aandacht te focussen. De essentie van mindfulness en meditatie is 'in het nu blijven', wat voor ons westerlingen nog niet zo gemakkelijk is. Als praktiserende leden van onze neurotiserende 24-uurs maatschappij, lijken we altijd maar bezig te moeten zijn. Boeddha is de grondlegger van het mindfulness en mediteren.
 

Focus van deze cursus
Altijd bezig zijn, denkend aan wat was en wat komt. Onze omgeving lijkt dat te versterken, en we gaan er in mee. We kunnen niet stil zitten, gaan maar door en lopen voorbij aan de essentie van onszelf.
Vooral waar er sprake is van veel stress en jachtigheid is mediteren een dagelijks rustpunt, een gelegenheid om even alleen te zijn met jezelf. Ontdekken wat daar is, wat je voelt, wat belangrijk is voor jou.

De focus van deze meditatiecursus ligt dan ook op verbetering van kwaliteit van leven door onder andere ontspannen, ontstressen en (meer) rust creëren in je hoofd.

Grondbeginselen
Tijdens de bijeenkomsten leer je de grondbeginselen van het mindfulness en mediteren. We bespreken en oefenen in verschillende meditatiemethoden.

Wist je dat 
- Na acht weken 30 minuten per dag mediteren je geheugen- en leervermogen groter worden?
- Angst en stress door mindfulness verminderen?
- Volgens een artikel in het Algemeen Dagblad in positieve zin verbetering optreedt in spanning, depressie en pijn?
- Op het werk er een grotere frustratietolerantie ontstaat en er minder conflictsituaties zijn, waardoor je als vanzelf meehelpt aan een beter arbeidsklimaat?
- En: je krijgt een vrolijkere stemming en een hoger energiepeil.
Welkom!

Docent: Tanja van Langen.

Data             zie planning
Cursusduur  zeven bijeenkomsten van twee uur
Kosten         zie tarieven.

Inschrijfformulier

Hierna kun je door de mindfulness & mediteren gevorderden cursus.

Reactie van een deelnemer:
"Mediteren heeft voor mij behoorlijk wat rust in mijn lichaam gebracht, zowel fysiek al mentaal. Ik ben rustiger gaan ademen en daardoor ook minder gaan stotteren. Zelfs met stressmomenten op mijn werk kan ik beter overweg omdat ik meer overzicht heb. Ik ga de vervolgcursus ook volgen om zodoende nog meer rust en ook meer zelfvertrouwen te krijgen."
Laurence.

 

Planning

Reanimatie / AED van volwassenen en kinderen

Het is iets wat je nooit hoopt mee te maken: Lees meer »